محل تبلیغات شما

تغییرات سبک زندگی مردم

یکی از چیزهایی که همواره در حال تغییر است، عادات رفتاری و سبک زندگی مردم است. با تغییر شرایط جامعه و خصوصا پیشرفت های علمی، اجتماعی و فرهنگی، علایق و نیازهای جامعه تغییر می کند. دو نمونه مهم و نسبتا تازه امروز، نیاز به بسته بندی های اینترنتی و بسته بندی های دوستدار محیط زیست است. در گذشته این دو نوع نیاز یا وجود نداشته و یا بسیار کم رنگ بوده است.

سبک زندگی

با تغییر و پیشرفت جامعه، در ابتدا مواردی مانند دو نمونه بالا، به صورت اختصاصی و با درخواست انجام می شده است. ولی امروزه به اصولی جدایی ناپپذیر در صنعت بسته بندی شده است. بنابراین به وضوح می توان دریافت که سبک زندگی مردم تاثیر زیاد و سریعی بر صنعت بسته بندی می گذارد.

الگوهای رفتاری و احتمال ایجاد تغییر

در بالا اشاره شد که تغییرات جامعه تا چه حد می تواند بر صنعت بسته بندی موثر باشد. حال باید دید این موضوع تا چه حد می تواند برای تولید کننده اهمیت داشته باشد.

جدا از درخواست تازه مشتریان برای هماهنگی با شرایط جامعه، میزان اهمیت آن برای تولید کننده هم اهمیت دارد. چه از نظر اقتصادی و چه از نظر امکان پذیر بودن، باید بررسی شود. برای نمونه در بسته بندی های دارویی اولویت با سلامت دارو و طول عمر آن است. شما نمی توانید از مواد بازیافتی و یا بعضی از انواع دوستار محیط زیست استفاده کنید و سلامت دارو را به خطر بیاندازید. همچنین بر عکس در صنعت تسمه بسته بندی، اولویت با استقامت و بازیافتی بودن است. انواع تسمه بسته بندی پلاستیکی مانند تسمه پلاستیکی PP و تسمه بسته بندی پت باید قابل بازیافت باشند.

تسمه بسته بندی

پس باید شرایط تطابق پذیری با نیازهای جدید را هم در نظر گرفت. اگر در یک صنعت تغییرات جدید به گونه ای باشد که روی قیمت نهایی تاثیر زیادی داشته باشد، مقرون به صرفه نیست. نکته همیشگی فراموش نشود که مشتری علاقه ای ندارد برای بسته بندی هزینه ای پرداخت کند و بسته بندی را جزئی از حقوق خود می داند. باید مراقب بود افزایش هزینه وفق پیدا کردن با انتظارات جدید، به اندازه ای نباشد که نتوان با محصولات مشابه رقابت کرد.

تغییرات در الگوهای رفتاری جزئی مردم

چیزی که بسیار به چشم می آید، تغییرات رفتار مردم در جزئی ترین چیزهاست. بسیاری از بسته بندی ها شکل مسافرتی برای محصول به خود گرفته اند. حتی کیف و چمدان ها هم در این مورد تغییرات اساسی داشته اند. بسته بندی ها در بسیاری از موارد باید بتوانند چند نوع کاربردی را پشتیبانی کنند. برای نمونه ممکن است نیاز باشد بسته بندی، امکان فروش اینترنتی و جابجایی ساده را کنار امکان ایستادن در قفسه های فروشگاهی و حمل شخصی را داشته باشد.

الگوی رفتاری

نمونه دیگری از این علایق مشتریان به محصولاتی در وزه ورزش است. امروزه توقع بر این است که علاوه بر کاربردی که محصول دارد، بسته بندی آن هم مطابق با عملکرد کالا باشد.

سافت گیج» در مورد این مطلب عنوان کرده است که کلیت یک بسته، ارزش برند مربوطه را در خود می گنجاند و بسته بندی هویت برند را آشکار می سازد. به عبارت دیگر بسته بندی معرف برند شماست. پس بسته بندی مناسب می تواند باعث رشد برند شود و یا برعکس برند را خراب کند.

دستگاه تسمه کش دستی و روش کار با آن

بسته بندی صادراتی و تفاوت آنها با انواع داخلی

بسته بندی بازیافتی و ۳ دلیل نیاز به آن

بسته ,بندی ,تغییرات ,برند ,صنعت ,های ,بسته بندی ,سبک زندگی ,بندی های ,صنعت بسته ,و بسته ,برای تولید کننده

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

روزهای بارانی